Macam mana saya uruskan ebm saya

Assalamualaikum.

Saya baru kerja dua hari. Timing pam pun masih kacau bilau lagi. Ada yang selang dua jam, ada yang selang tiga jam.. Tapi saya akan pastikan satu hari dapat empat botol berisi 4oz setiap satunya.

So, setakat ni, saya buat macam ni.

*thanks to my sis coz ajar me how..

Setiap pagi around 5.30 saya akan bangun n pam. Insya allah akan dpt satu botol, 4 atau 5 oz. Tu saya simpan dlm beg cooler babysitter dan label as botol 1.

Botol 2 dan botol 3 adalah hasil perahan sehari sebelumnya di ofis.

Botol 4 dan botol 5 adalah stok susu yang telah dicairkan.

So semuanya saya dapat 5 botol. Biasanya ariff minum dalam 3 botol je. Saya saja bagi lebih just in case kena balik lewat dari ofis (mcm semalam).

Pam di ofis;

Pukul 8.30, pukul 11.00, pukul 2.00 dan pukul 4.30.

Biasanya dapat antara 4oz ke 6 oz.

So di ofis saya pam, dua kali yang pertama tu saya store in bottle (coz nk hantar ke rumah bbsitter the next day) dan disimpan dalam fridge. Dua kali lagi tu saya simpan terus dalam storage bag. Sampai je rumah terus saya masukkan ke dalam freezer. Buat stok.




Gitulah...

Comments

Hernee Nazir said…
waahhhhh..blh dicontohi ni :)
Diver Mom said…
hernee:
hihi.. saya budak baru belajar.. setakat sharing bole la.. kalau nak 'menuntut', kena menuntut ngan otai bf.. :)
mamaDhea said…
happy pumping and stocking.. hehe.. lama dh sya tak buat stock.. skang ni pam arini utk minum esok.. luckily cukup.. :D