Selsema dan hidung tersumbat : apa perlu dilakukan..?

Salam...

Ye, itulah yang saya alami dua tiga menjak ini..

itu yang blog ini pun dah mula bersawang sana sini..

saya dilanda selsema dua tiga hari kebelakangan ini (maybe due to PSN sedang alami a few major construction inside the building.. so kalau dah hari-hari menghirup udara berdebu, so tu yang selsema tu.. )

and then, kalau tak selsema, then i'll be having blocked nose. aduhai.. cabaran betul!

tapi disebabkan next week ada Program Bertema Thinking Machine, saya just ignore saja these small hickups.

Oh ya, berbalik pada topik "Selsema dan hidung tersumbat : apa perlu dilakukan?"..

dulu (a few months ago ketika saya mengalami masalah yang sama) saya telah ke farmasi..

dan cari Nasal Drop.

ada banyak jenis.. pilih je yang mana berkenan di hati.. :)

itu kalau siang la (di mana anda tak boleh baring/tidur dll)

tapi kalau malam, anda boleh pakai Nasal Strip (apa tah nama brand tu..) Breath Right! ha!! yang ada Eizlan dalam iklan dia tu.. :)

tapi yang strip tu saya tak pernah cuba lagi.. en suami pernah la sekali. dia kata berkesan..

so itu sajalah info pada pagi Jumaat ini :)

Would you like to place an Advert on My-ALia.com? Please click here

Comments