Lagu raya

Salam...

Setiap kali saya turn on the radio (biasanya saya buka Hot FM, sebab itu adalah stesen favourite mr hubby)..

setiap kali itu juga lah saya dengarlagu raya!

wah.. dah mula pasang lagu raya ya..?

seingat saya, ketika saya kecil-kecil dahulu, time buat kuih samperit.. sedang asyik meletakkan ceri di atas samperit itu, dan kami akan buka radio dan ketika itu barulah akan dapat mendengar lagu-lagu raya berkumandang.

means, dulu-dulu, sewaktu dah nak raya (one week before) barulah dipasang lagu raya..

sekarang...? setengah bulan nak raya, dah pasang...?

wah.. advance! ;)

i don't mind actually, sebab saya duduk dengan ibunda saya.. tapi saya memikirkan orang lain yang jarang pulang ke kampung, mungkin hatinya akan tersentuh setiap ali mendengar lagu-lagu raya tersebut.

anyway, lagu raya favourite saya ialah....

Bersabarlah Sayang (by Sanisah Huri)



:) my all time favourite!

what's yours..?

post signature

Comments

likewise...tp yg paling best mase kecik2 dulue is the part the night before raya tue...sume budak2 gather kat depan tv dengar announcement...bile dapat tau je raya next day trus loncat2 n lari kuar main bunga api! priceless!
Zue said…
hehe...tiru orang ke
amik lagu peberet orang
or ani suke sebab kite kecik kecik memang suke pasang lagu tu ek?

(kami masih belum pasang lagu raya
masih dengar lagu rabbani
kot kot masih bulih dapat pahala dari sisa-sisa ramadhan
biasanya kami pasang CD raya masa first raya balik kg
sebab radio pada first hari raya , walau pun banyak lagu raya
banyak sgt ucapan raya )
Hernee Nazir said…
a'ah best lagu tu...hehehe
Anonymous said…
our fav. dendang perantau! syahdu aja ;)
Diver Mom said…
verde:
oh.. menariknya! hihi.. tapi mmg seronok kan, time dengar announcement tu! :D

mama danial & eva:
eh, org mmg suka lagu tu la.. mungkin sebab selalu pasang kot.. :)
rabbani..? aduhai.. insafnya.... ;)

Hernee:
best, kan..? :)

honeylanz:
oh.. dendang perantau sangat syahdu.. menitik air mata kalau dengar.. hehe..
Nurhayati said…
lagu raya.. byk suka.. yang mana evergreen tu semua suka.. kalau artis baru nyanyikan or lagu baru tak bape suka sangat..

tue la pasang hotfm pagi tadi dah dgr lagu raya.
♥MAMASYAZA♥ said…
ntah kenapa tak berapa suka sgt dengar lagu raya...rasa cam sedih semacam aje..tapi kalo m. nasir nyanyi lagu satu hari dihari raya tu mmg sedap..lagu tu satu aja yg akak suka