on Alia n awards...

Assalamualaikum.....

erm... kite cite good news dulu la ye...

Alia punya dots da semakin kecik.... Alhamdulillah.. :)

Ibu alia dapat awards.... da lama terperap.. ni baru nak publish... hihi..

1) AWARD dari cik Ted.. Mama Ryan.. Baby Sofia dan sapa lagi ye.. (aiyo. mama alia suda lupa aa...)
Brilliant ker...? hihi.. time kasih banyak-banyak....

2) AWARD dari cik cendawanintim dan baby sofia.. (kalau tertinggal, mahap ye..)

Kreatif ke..? hihihi.... tu pun mcm lawak je rasa....

hihiihi... ok, oleh kerana saya terima baaanyaaak award, so saya nak la pulak 'membalas'.. hhihihh.. macam time nak berbuka posa lak... berbalas-balas kuih berbuka..

Tada!!!



yg ini saya curik tau.. kalau saya reka sendiri, saya akan letak gambar si comel ALia.. hihii....

*saya dengan ini menganugerahkan award ini kepada semua rakan bloger saya di senarai My Blog List.. (sekiranya anda tiada dalam list.. sila beritahu ya! )**


LOVABLE BLOG AWARD:


You are awarded the LOVABLE BLOG AWARD!! What you have to do is... :


~ Put the logo on your blog.
~ Add a link to the person who awarded you (that would be me !!!)
~ Nominate at least 10 other blogs
~ Add links to those blogs on yours.
~ Leave a message for your nominees on their chat box


SIAP!!!


So, tuan-tuan dan puan-puan....


sila la ambil award ini ya... jgn segan dan jangan malu.. hihi..


ok.. now to berita sedih / bad news...


Alia semalam kami perasan ada mengeluarkan sedikit bau yg kurang menyenangkan... saya check.. dalam telinga dia ada macam sedikit cecair.. saya pun lap menggunakan cotton buds...


Seperti yg dirancang, hari ini kami di PD! Petang td kami gi klinik di PD ni (carik klinik Pakar Kanak-kanak, macam tak da je..).. tujuan gi klinik adalah sebab my sister beritahu, bau busuk itu mungkin disebabkan infection. Kena cepat rujuk Dr, kerana kalau lewat, nanti dikhuatiri akan menyebabkan demam dll...


Dr tu da tgk.. and dia kata dalam telinga Alia ada nanah (aiyo.. mcm mana leh ada..?) so dia bagi ubat untuk di titikkan ke dalam telinga, altogether ngan antibiotik, ubat tahan sakit and ubat gatal..


Oh ya, Dr ni sepatutnya Dr kulit (sebab tgk kat qualification dia ada 'Derm'), so kami tanya la, Chicken Pox ke, Penyakit HFMD..? tau tak dia kata apa...?

~HFMD bukan, sebab kat tapak tgn n tapak kaki x banyak.. so slash itu..

~Chicken Pox pun bukan, pasal kat badan (abdomen) clean and clear... and dia ni tak pecah n keluarkan cecair... so slash jugak... abih tu, apa...?

>>Dia kata PENYAKIT KULIT... aiyakk.. mana dtg lak ni..? Dr kata berjangkt dari budak di nurseri... huhu... sedih rasanya.. (tp alhamdulillah, da makin sembuh da!)


[kelakar kan.. lain doktor, lain diagnosis]


oh ya, paling menarik :

untuk 4 ubat and consultation : harga dikenakan : RM 20.00 !!! sangat murah!!!

kalau la leh cabut klinik ni, letak kat Au3 tu. ha.. senang! hihi...


ok, tu je nak cite.. lepas satu.. satu penyakit... :(

Kami tgh nak tukar nama pangilan ni... ada 2 choices.. sila vote ya! (saya atas pagar. hihi)


1. Yaya


2. Alisha (yeah. quite panjang this name...)


Wassalam....

Comments

aCu said…
yeay!!
alia da makin sehat!
Emma said…
rm20?? murah giler.. suruh la doc tu bukak caw kat shah alam nih..

tq tq pasal award tu..

pasal nama tu, ryan suruh panngil alisha... sbb katanya sounded sexy.. :P
Diver Mom said…
pika-pika
Alhamdulillah...

Precious innocent
betul! suami saya pun terkejut.. dia kata, kalau kat KL, tak 200 tak sah!

sama-sama.. comel kan..?

hihi.. saya pun rasa gitu.. :)
nifalnin... said…
alahai.. cian nye isha ni.. xpe2, isha tetap comey.. suke sgt tgk mata ngan kening isha tu..

*blh kan klu sy panggey isha.. mcm cute jer...
Anonymous said…
Zuhaini, why Alisha? Nama betul alia apa? But I love the sound of alisha. Yaya tu bunyi macam dulu-dulu je la.
Anonymous said…
thanks for the award :)
u stay kat AU3 ker? dulu i dok sana for 21yrs dear kat Au3/31 hehehe...

i suka & vote nama alisha lahhhh sweet gitue padan je dgn dia yg comei tue :)